Skivstång

Så, skivstång idag då. Det var ganska kul faktiskt och inte så farligt som jag trott. Eftersom man tar upp lite större plats så var det mindre folk vilket var skönt. Man tränade typ allt: ben, mage, rygg, armar. Det var jobbigt, men inte svettigt-jobbigt som tex spinning. Känns som att det kommer bli en bra komplement till spinningen. Jag rekommendera verkligen det passet, främst för att det är svårt på andra pass att träna just armar. Ska bli spännande och se hur snabbt det går när det gäller att klara tyngre vikter, idag körde jag 5 kg på själv stången och 2,5 kg fria vikter. Kändes lagom att börja med men på vissa övningar kommer jag nog att öka ganska snart. Om jag hinner men ett spinningpass, ett skivstång och ett core i veckan tror jag att det kommer bli jättebra faktiskt :) Har jag tid över nån gång får det bli ett spinningpass, det är ändå konditionen jag främst vill jobba med. Jag tog ju lite mått på mig när jag började träna och skrev ner nånstans, men nu verkar jag ha tappat bort måttbandet. Skulle vara kul och se om träningen gjort nån skillnad. I 3 och en halv månad har jag tränat nu, 2-4 gånger i veckan och nu senaste månaden har jag också börjat äta nyttigare. Vill hitta måttbandet, ska nog ta en runda nu och leta :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0